شرح وظایف معاون آموزشی
ـ همکاری و ایجاد تعامل با سایرمعاونین و کارکنان مدرسه جهت اجرای صحیح وظایف آنان و بهبود امور و افزایش بهره وری در مدرسه
ـ همکاری ومشارکت با سایر کارکنان، دانشآموزان و اولیای آنها در بهره گیری از امکانات و ظرفیتهای داخل و خارج از مدرسه
بقیه درادامه مطلب
ـ همکاری با سایر کارکنان مدرسه درجهت اجرای صحیح و به موقع برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه براساس ضوابط و مقررات
ـ همکاری و مشارکت با مدیر و سایر کارکنان در ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده برای شکوفایی استعدادهای مختلف دانش آموزان متناسب با تفاوت های فردی آن ها
ـ همکاری در تهیه و تنظیم برنامه سالانه آموزشی، تربیتی و اداری مدرسه و اجرای شایسته آن با رعایت ضوابط و مشارکت اولیاء، کارکنان، دانشآموزان
ـ همکاری با مدیر مدرسه در تهیه و تنظیم برنامه هفتگی و مدیریت بر اجرای منظم و دقیق برنامه
- تهیه و تنظیم تقویم اجرایی از فعالیت ها و وظایف محوله به منظور افزایش بهره وری
ـ برنامه ریزی ، اقدام و تسهیل ایفای نقش مؤثر آموزشی و تربیتی معلمان در فرایند یاددهی - یادگیری به منظور توسعه مهارتهای زندگی مبتنی بر اخلاق و رفتار اسلامی
ـ نظارت مستقیم در مراقبت بر رفتار ، کردار و حضور و غیاب دانش آموزان براساس آیین نامه انضباطی مصوب
ـ برنامه ریزی و نظارت برحسن انجام فعالیت ها و وظایف کارکنان مدرسه و ارزشیابی مستمر از عملکرد آن ها براساس ضوابط ، همچنین شناسایی کارکنان کوشا ، ساعی ، فعال و شایسته معرفی به مدیر
ـ همکاری در برنامه ریزی، نظارت و اجرای فعالیتهای عمومی و فراگیر مدرسه نظیر مراسم آغازین، مناسبتها، ایام ا...، نماز جماعت، فعالیتهای قرآنی ، علمی ، آموزشی فرهنگی، هنری و ورزشی و... ، بازدیدها و اردوهای آموزشی و پرورشی
ـ همکاری در تأمین شرایط ایمنی و بهداشتی دانشآموزان،کارکنان و محیط مدرسه درجهت پیشگیری از بیماریها، سوانح و حوادث احتمالی و مقابله با آنها و نظارت بر تغذیه میان وعده دانش آموزان
ـ خودآموزی، تحقیق و پژوهش و سعی در مطالعه مداوم منابع آموزشی و تربیتی و آشنایی با روش های فعال آموزشی به منظور بالابردن سطح آگاهی ها و مهارت های شغلی
ـ تهیه، و تنظیم برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - تربیتی دانش آموزان ،تجزیه وتحلیل نتایج ارزشیابی،برگزاری جلسات هماهنگی و مشاوره ی آموزشی با معلمان، اولیاء و دانش آموزان، و همکاری در اجرا و اطلاع رسانی به موقع به اولیاء آنان
ـ برنامه ریزی و اقدام برای بهبود وضعیت دانش آموزان دارای افت تحصیلی، ناهنجاریهای رفتاری - اخلاقی، نارساییهای جسمانی و مشکلات خانوادگی با حفظ اصل رازداری و در صورت لزوم معرفی آن ها به مدیر جهت اقدامات مقتضی
ـ حضور مؤثر در مدرسه قبل از ورود دانش آموزان و خروج پس از خارج شدن تمامی دانش آموزان از مدرسه
ـ تشکیل جلسات مرتبط با گروه های درسی و شورای معلمان و همکاری در برنامه ریزی جهت تشکیل شورای مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، شورای دانش آموزی و ...) و زمینه سازی برای حضور فعال اعضا
ـ همکاری در آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشی مورد نیاز قبل از آغازسال تحصیلی و همچنین برنامهریزی و نظارت بر حسن استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی توسط معلمان و دانش آموزان
ـ برنامه ریزی در ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مطابق ضوابط و مقررات مربوط
ـ همکاری جهت تهیه و تنظیم دفاتر رسمی مدرسه در زمان مقرر
ـ اجرای بخشنامهها، دستورالعملها، آیین نامههای ارجاعی از سوی مدیر
ـ تهیه و تنظیم گزارشهای لازم درخصوص فعالیت های انجام شده برابر وظایف محوله جهت ارائه به مدیرمدرسه
ـ مراقبت ونظارت بر فعالیتها و رفتار دانش آموزان درساعات تفریح، خارج از کلاس و در مواقع عدم حضور دبیر در کلاس درس
ـ پاسخگویی به والدین، دانش آموزان، کارکنان و سایر مراجعین به مدرسه در راستای تکریم ارباب رجوع
ـ ثبت و تکمیل فرم های ارزشیابی کارکنان با نظر مدیر مدرسه
- کنترل، حضور و غیاب کارکنان اداری و آموزشی مدرسه و همکاری با سایرکارکنان برای انجام وظایف شان در غیاب آنان
- شناسائی دانش آموزانی که ناهنجاریهای رفتاری دارند و اقدام در جهت رفع مشکلات آنان از طریق مراجع ذیربط با اطلاع مدیر مدرسه
- رسیدگی به حضور و غیاب دانش آموزان و ارائه گزارشی لازم به مدیر مدرسه و آگاه ساختن بموقع اولیا آنان
- نظارت بر کار و فعالیت های خدمتگزاران ، سرایدار ، نگهبان و دیگر عوامل خدماتی مدارس
- حضور در مدرسه در کلیه اوقات رسمی طول سال تحصیلی و تعطیلات فصلی طبق مقررات و دستورالعملهای صادره از سوی وزارت آموزش و پرورش
- استفاده از فناوری های هوشمند در امورات مدرسه
انجام سایر امور ارجاعی عنداللزوم